söndag 19 juni 2016

Idioter förlåts och vi förvånas

Jag läste en liten notis och reagerar ganska starkt:

"I en Facebook-grupp har en avdelningschef på Trafikverket flera gånger varnat för både mobila fartkameror och för poliskontroller. Kvinnan säger till DT att hon ångrar sig. Trafikverket har ingen åsikt kring vad anställda gör på sociala medier - trots att myndigheten är huvudaktör i arbetet för säkrare trafikmiljö." enligt Dalarna Tidning
Hur i h-e är det möjligt att denna person inte får åtminstone sparken? Nog för att jag tycker att vi i vårt kära land ofta ställer alldeles för låga krav på diverse grupper, men det här borde väl ända vara trolöshet mot huvudman eller något sådant.
Jag undrar om det varit samma slutsats om det varit en man.
Jag är faktiskt förvånad, men jag kanske inte borde vara det. Nya tider nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar