måndag 21 november 2016

BlackPearl Resources - sorgebarnet nu näst bäst i portföljen

Jag har ju tidigare beskrivit ett av mina innehav, Blackpearl Resources i termer av sorgebarnet som börjar se ljuset.

När jag nu tittar in på depån kan jag se att mina aktier i Blackpearl är de som utvecklats näst bäst i aktieportföljen, med en uppgång på 22% i skrivande stund.


Pärlan under tre år.



Mitt innehav har alltså gått från att vara mer än minus 50% till plus 22%! Ingen dålig omsvängning, även om vi naturligtvis kommer att få se mer variationer allteftersom oljepriset varierar under de kommande åren.

Vad lär vi oss av detta?

1) Er egen Egons tajming är inte alltid den bästa (ingen nyhet, men tål att upprepas).

2) Bolag man tror på "kommer tillbaka" (men, naturligtvis inte alltid, så var försiktiga där ute).

Rekommenderar jag köp i Blackpearl? Nja, jag tror naturligtvis på bolaget i längden, men ser stora risker och - bevisligen - behov av mycket is i magen i och med att kursen kan variera kraftigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar