fredag 17 mars 2017

Äntligen tillbaka - lite blandade tankar

Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Flytt och nytt jobb har lyckats komma emellan och även om det nya jobbet kommer att vara ganska intensivt framöver har jag inte gett upp att komma med mer eller mindre intressant inlägg framöver.

Även om jag trivdes bra på det gamla jobbet var jag redo för något nytt och min käre arbetsgivare var inte sen att tillgodose min önskan vilket känns bra. Tyvärr verkar det som att det nya jobbet innebär en hel del kaos. Då jag påtalade detta fick jag av en av cheferna den positiva återkopplingen att ”det är därför vi har dig här”. Trevligt på ett sätt och nu är det upp till mig att göra det bästa av det hela.

Situationen har dock åter belyst behovet av att ha en ordentlig buffert och nå den ekonomiska friheten så att man enklare kan tacka för sig om det skulle gå för långt med otrevligheterna.

Nu är det dock slutgnällt för denna gång.

Vi har inte passerat ett kvartalsslut sedan senaste inlägget, så några intressant inköp kan jag inte rapportera. Dock laddar jag så sakteliga upp för inköp om ett par veckor och har sparat undan en del torrt krut som kommer att komma till god användning inom kort (och naturligtvis generera ett inlägg).

För att behålla någon form av vett och sans kan jag dock meddela att den fysiska träningen har kommit igång igen, vilket kommer att visa sig när jag ger en uppdatering på mina mål för året inom kort.


Med detta ber jag att få önska alla eventuella läsare en god helg.

4 kommentarer:

  1. Torrt krut är det ont om för egen del. Spännande med nytt jobb! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sparar ju under kvartalet, så lyckas i normalfallet samla ihop en del torrt krut. Andra köper direkt när pengar finns tillgängliga. Jag har problem med disciplinen och har sedan en tid bestämt mig för att endast köpa runt kvartalsskiften. Lite tråkigt, men finkar för mig.

      Ja, det nya jobbet är... spännande. :-)

      Radera
  2. Gött att du är tillbaka Egon! Det kommer finnas gott om köpläge framöver. Det gör det alltid. Gäller bara att hitta dem ;).

    SvaraRadera
  3. :-). Tack. Känns fint att "vara tillbaka". Grattis till uppgången i Videoburst jag precis läste om på din blogg!

    SvaraRadera