torsdag 2 maj 2019

Brummer stänger Nektar!

Jaha, där ser man: Mindre än ett halvår efter att jag sålt, hör vi nu från Brummer att de efter 21 års verksamhet lägger ner fonden Nektar.

En gammal klassiker vi nu får vara utan.

 Ganska stilren skulle man kunna säga om fondens logga.

Samtidigt verkar det som att jag inom kort kommer att sälja halva mitt innehav i Brummer Multi Strategy 2xL, men det är en månad kvar innan beslut tas. 

Ja, jag vet att de är mästare på att ta betalt, men min tanke med att ha hedgefond(er) i portföljen är ju att sprida mina risker. Samtidigt vill jag påminna om att 2017 var det faktisk mina hedgefonder som presterade bäst - efter avgifter! - av mina portföljer.

Vi får med andra ord se hur mycket hedgefond det blir för er egen Egon framöver. 

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera