tisdag 27 december 2022

Kvartalets inköp

Det närmar sig kvartalsslut och därmed möjlighet till köp och sälj. Denna gång blev det kompletteringsköp enligt nedan:

2022-12-27 köptes 350 st aktier i Investor B för 190,54 kr/st (totalt 66 689 kr)

Ett mycket fint bolag där jag ligger på +98% på mitt totala innehav efter detta köp.

2022-12-27 köptes 450 st aktier i Kinnevik B för 143,99 kr/st (totalt 64 795 kr)

Kinnevik har haft en tragisk utveckling sedan jag köpte in mig för ett år sedan. Efter detta köp ligger jag på -44% på mitt innehav. Jag hoppas(!) på god utveckling framöver. En lärdom är att inte köpa in mig "fullt" på en gång.

2022-12-27 köptes 250 st aktier i Industrivärden C för 258,60 kr/st (totalt 64 650 kr)

Fina innehav. Jag ligger på +64% på mitt totala innehav efter detta inköp.

2022-12-27 köptes 7000 st aktier i Storskogen Group B för 7,573 kr/st (totalt 53 011 kr)

Jag är därmed "fullinvesterad" i denna krydda. Jag trodde vid mitt senaste inköp att jag lyckats fånga botten, men det visade sig vara fel. I och med detta inköp har jag snittat ner mig och ligger på -7% på detta innehav. Bättre än många andra aktieägare i detta bolag som haft en mycket tråkig utveckling under 2022. Jag hoppas(!) på en positiv utveckling framöver.

Som ni kan se ovan har jag alltså blandad utveckling på mina innehav och är därmed inte en av de aktiegurus ni bör ta rygg på. 

Hur hela portföljen gått under året återkommer jag till strax efter nyår.

I övrigt kan jag rekommendera att donera pengar till t ex https://www.blagulabilen.se/ och ber att få avsluta med ett Slava Ukraini!

2 kommentarer:

  1. Dem flesta gör mindre bra affärer någon gång. Så länge innehavet är mindre går det oftast bra på sikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentar. Ja, jag har ju en viss gräns för hur mycket jag investerar i ett innehav, vilket begränsar den totala nedsidan (inbillar jag mig), men det är ändå surt att för ovanlighetens skull inte köpt in mig över tid och så går det riktigt dåligt för just den aktien.

      Radera