lördag 24 juni 2017

Jodå - still alive!

Jodå, jag lever fortfarande, men har haft fantastiskt mycket att göra på jobbet och inte funnit orken eller inspirationen att skriva på sistone. Ibland känner jag för att säga upp mig, ibland är jag inspirerad av utmaningen och små framgångar. Det intressanta är att mer än en kollega sagt att de dels inte skulle vilja ha mitt jobb samt att uppgiften jag fått är omöjlig. Jag får nog anledning att återkomma i ämnet.

Från det ena till det andra: Mitt inlägg där jag redogjorde för storleken på aktieportföljen (länk) visade sig vara ganska populärt. Sedan dess har inte mycket hänt vad gäller totala värdet. HM och BlackPearl är för närvarande kraftiga sänken i portföljen medan Lundbergs och Spiltan gått klart bäst.

De två veckorna runt kvartalssluten när jag kan handla aktier närmar sig och då är naturligtvis bevakningslistan ett gott stöd. För närvarande ser det ut att finnas möjlighet till fina inköp, även om jag är fullinvesterad i HM. Vad gäller just HM har jag nu lärt mig min läxa (igen) att inte ha för bråttom. Nåväl, jag hoppas på en vändning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar