onsdag 1 april 2020

Kvartalets inköp: Bahnhof

I dessa intressanta tider har vi återigen växlat kvartal och det öppnades därmed upp för att handla lite. Mängden pengar att handla för var ganska magert och bestod av de utdelningar som kommit in sedan senast. Det blev ett mindre inköp i Bahnhof.

2020-03-30: 450 st Bahnhof för 23,45 kr/aktie


 Inte världens snyggaste logga, men vad gör väl det.

Jag har därmed 7 450 aktier i detta bolag och ligger i skrivande stund nära 5% plus på detta innehav.

Med en direktavkastning på 2,54% är det inget för utdelningsfundamentalisterna, men jag avser att köpa fler aktier i Bahnhof i framtiden.

På tal om utdelningar så har ju det jag lyft fram tidigare nu faktiskt hänt - utdelningar har sänkts eller t o m dragits in! Jag hoppas att allt är väl med mina vänner i Trossamfundet Utdelningsinvesterarna detta till trots.

Jag återkommer med ny portföljfördelning, men sitter även i dessa tider still i båten. Fonderna i Fegisportföljen har nu öppnat upp för handel igen, efter det osannolika hänt att både Spiltan Räntefond och Spiltan Högutdelande spärrats för handel. Ytterligare en lärdom att ta med sig.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera