onsdag 30 september 2020

Kvartalets inköp: Bahnhof och Axfood

Det var ett tag sedan mitt senaste inlägg på bloggen. Annat har kommit emellan och det finns ärligt talat så många andra, mer intressant bloggar att läsa. 

Det var också länge sedan sist, men denna gång har det lagts till lite extra pengar till aktieportföljen som nu kom till användning:

2020-09-30 köptes 2000 st Bahnhof för 33,10 kr/aktie

Detta utökade mitt innehav i Bahnhof till 10 150 aktier. I skrivande stund ligger jag på 27% plus på detta innehav, vilket inte är så illa även om jag inte har några tankar på att sälja.

 


 

2020-09-30 köptes 250 st Axfood för 205,80 kr/aktie

Axfood är ett nytt innehav i portföljen. Baserat på vem man lyssnar på är aktien inte billig, kvalitet kostar osv. Ett skäl till att jag köper in mig är att jag relativt nyligen börjat handla på Willys och haft en god upplevelse. Framtiden får (som vanligt) utvisa om detta är en god investering eller inte.

Med detta tillskott i portföljen har jag nu uppnått det godtyckliga max antal aktier jag vill ha i min portfölj. Jag är inte "fullinvesterad" i alla innehav. Jag återkommer med ett inlägg om hur aktieportföljen ser ut efter dessa inköp.


2 kommentarer:

  1. Hej Egon!

    Härligt att se att du lever. Har följt dig och dina inköp länge och vill "berömma", i brist på bättre ord, att du fortsätter enligt din plan/strategi.

    Allt gott!

    /Cristofer

    SvaraRadera
  2. Tack, Cristofer. Min strategi är ju ganska enkel att följa bortsett från att det ibland kliar i fingrarna att vara mer aktiv. Som du kanske har märkt är aktiviteten på bloggen även den begränsad.

    SvaraRadera