tisdag 28 september 2021

Kvartalets inköp: Axfood, XACT Norden Högutdelande och fonder för hedgepengarna

Vi är inom en vecka av kvartalsskifte och jag tillåter mig själv att köpa i aktieportföljen igen. Eftersom det fanns pengar i portföljen, kunde två större inköp göras denna gång:

    2021-09-27 köptes 450 st Axfood för 212,80 kr/aktie

Därmed ökade jag mitt innehav i Axfood till 1400 aktier och är därmed fullinvesterad i denna aktie. Jag ligger i skrivande stund på -2,1% på detta innehav. Faktum är att jag via ovan inköp är fullinvesterad i portföljen(!), något jag återkommer till i ett separat inlägg.  

    2021-09-27 köptes 1000 st XACT Norden Högutdelande för 135,48 kr/andel 

Därmed ökade jag mitt innehav till 2400 andelar i denna börshandlade fond och sitter på blygsamma +0,5% i värde jämfört med köp skrivande stund.

 

De pengar jag fick efter att ha sålt mitt innehav i Brummer Multi-Strategy 2xL har även de investerats via fondportföljen enligt följande fördelning:

Länsförsäkringar Global Indexnära 24%
SEB Sverige Indexnära A 12%
Spiltan Högräntefond 64%

Procentsatserna kan tyckas lite knepiga, men beror på att jag ville jämna till hur mycket jag investerat i aktiefonderna och sedan lade resten i Spiltan Högräntefond. 

Fondportföljen är betydligt mindre än aktieportföljen. Det kanske borde vara tvärtom, men nu är det inte så i mitt fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar