tisdag 2 januari 2024

Kvartalets handel - del 2

Runt detta kvartalsslut blev det en andra handelsrunda (se den första rundans resultat här):

2024-01-02 köptes 200 andelar i XACT Sverige för 599,45 kr/st (totalt 119 890 kr).

2024-01-02 köptes 1100 andelar i XACT Norden Högutdelande för 130,75 kr/st (totalt 143 825 kr).

Med detta är "seglen satta" och jag ser mig i nuläget endast göra mindre affärer under det kommande året, t ex för utdelningar som kommer in i portföljens kassa under året. Det är mycket sannolikt att dessa kommer att gå in i ovan fonder, då jag ej anser mig "fullinvesterad" i dessa ännu.

En av målsättningarna för året är att låta innehaven jobba och endast titta till dem lite då och då, helst max en gång per månad om inget oförutsett händer. Fokus kommer att ligga på annat, t ex jobb, träning och att läsa mer intressanta bloggar samt böcker. 

2 kommentarer:

  1. Kul idé med kvartalshandel. Det låter som något för mig. Ska se om jag kan anamma det framöver. Har upptäckt att ju mindre jag petar i portföljen desto bättre går det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med att peta mindra för samma eller t o m bättre resultat känner jag igen och är anledningen till min regel jag nu följt i många år. På ett sätt skönt.

      Radera