söndag 9 oktober 2016

Utveckling 2016 (så långt): +10,6%

Jag tog en titt på mina portföljer och kan konstatera att året har varit ganska bra så långt. På totalen har mina portföljer stigit med 10,6% enligt Avanza.

Nedbrutet på enskilda portföljerna:

Fegisportföljen: 7,44%
Fondportföljen: 4,02%
Aktieportföljen: 23,3%

I fegisportföljen är det främst hobbyinnehavet i Spiltan som bidragit till utvecklingen, men Spiltan Räntefond tuffar på även den, sakta men säkert.

I fondportföljen spökar innehavet i Handelsbanken Råvarufond, som trots förbättring de senaste månaderna ligger på nästan 10% minus. Övriga fonder ligger på plus. I denna portfölj ska ju dock en stor förändring ske inom kort.

I aktieportföljen är dragloket Lundbergs med en uppgång på 55% i skrivande stund. Två innehav ligger på minus - BlackPearl (-13,6%) och Telia (-0,7%).

Om jag jämför med några slumpvis utvalda index (t ex OMXS30: +0,33% och OMXSPI: +2,59%) är jag mycket nöjd med utvecklingen, framförallt eftersom jag känner mig hyfsat defensiv och har odentligt med torrt krut om vi skulle få se en större sättning i marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar