fredag 23 december 2016

Dagens boktips: Mördar-Anders och hans vänner

Jag har läst en bok igen. Denna gång Jonas Jonassons tredje bok (after succéerna med Hundraåringen som klättrade ut genom fönstret och försvann, samt Analfabeten som kunde räkna).



Som vanligt är språket utmärkt och roligt formulerat. En hel del galenskaper händer i boken där en (före detta) mördare blir from och slår sig ihop med en präst som inte vill förbli präst samt en receptionist på en före detta bordell.

Boken är lättläst och lockar till en hel del skratt, men personligen tycker jag att de två första är klassen bättre.

Det blir med andra ord 3 egon av 5 möjliga.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker nästan att du är lite snål där Egon. I min värld hade boken fått 4 Egon, eller Aktiepappor då. Den skulle nästan snudda vid 5 faktiskt. Boken var humoristisk på ett sätt som passade mig och jag läste och skrattade högt flera gånger medan jag läste.

    SvaraRadera
  2. Hej Aktiepappa. Det är alltid lika trevligt när du tittar förbi och kommenterar. Efter två kanonböcker var mina förväntningar mycket höga och jag kanske är lite orättvis i min bedömning.

    Tre egon är dock inte så pjåkigt - de flesta har ju bara ett (vissa större än andra). Haha!

    (Nu när du fått smaka på min dåliga humor kanske du inser ännu mer hur kass jag är på att bedöma humoristiska alster rättvist.)

    God jul!

    Egon

    SvaraRadera