fredag 18 maj 2018

Cyklar till jobbet

Bloggen är ju tänkt att handla om lite annat än bara aktier och sparkvoter, så jag kan med glädje meddela att istället för att åka kollektivt har jag sedan en tid tillbaka börjat cykla till och från jobbet.

Det tar ungefär 25 minuter (enkel väg) och tack vare lite branta backar blir jag ordentligt svettig. Som tur är finns det dusch på jobbet.



Jobbet suger fortfarande, men det är skönt att få lite daglig träning och kroppen verkar gilla det också.

Detta sparar en del (små)pengar*, tid (det tar inte tar längre tid att cykla än åka kommunalt) och känns rätt ur miljösynpunkt, men framförallt blir jag av med en del av den frustration som ibland infinner sig efter 11-12 timmar på kontort när jag cyklar hem genom skogen. Min bättre hälft har också märkt en skillnad i mitt humör.

I korthet kan jag rekommendera alla att cykla till och från jobbet om möjlighet finns.

Nu ska det njutas av helgen. Trevlig helg!

*) Nej, jag ska inte visa på hur denna besparing blir till en Ferrari givet åratal av detta med god avkastning, men tro mig, det blir det!


1 kommentar:

  1. Klokt, att röra på sig där det är möjligt är en ren vinst. Och det dränerar bort stressen som du nämner. :-)

    SvaraRadera