torsdag 4 juli 2019

Kvartalets inköp: Bahnhof

Vi har passerat ett kvartalsskift och som vanligt och enligt mina egna investeringsregler var det därmed dags för kvartalets inköp.

Jag är ju i stort sett fullinvesterad och har i stort sett slut på kassa i aktieportföljen, men en del utdelningar kommer ju in i portföljen, pengar som naturligtvis ska sättas i arbete när tillfälle bjuds. Dock är beloppen mindre än tidigare kvartal.

Denna gång valde jag att öka i Bahnhof, en aktie som togs in i portföljen i förra inköpsrundan. Denna gång kunde jag köpa dem lite billigare än senast:

2019-07-01: 3000 st Bahnhof för 21,60 kr/aktie

I och med detta köp dubblerade jag mitt innehav i Bahnhof.

Portföljens fördelning ser i och med detta ut enligt nedan:


Lundbergföretagen 12.3%
Spiltan 11.6%
Investor B 10.6%
Equinor (fd Statoil) 10.0%
Industrivärden C 9.8%
Castellum 8.5%
Telia 8.0%
IPCO (fd BlackPearl) 6.7%
Handelsbanken B 6.6%
Skanska B 6.0%
H&M 4.7%
Bahnhof 3.0%
Catena Media 1.8%
Advenica 0.5%


Innehavssidan är naturligtvis uppdaterad.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera