fredag 26 juni 2020

Kvartalets inköp: Bahnhof

I dessa intressanta tider har vi återigen växlat kvartal och det öppnades därmed upp för att handla lite. Mängden pengar att handla för var ganska magert och bestod av de utdelningar som kommit in sedan senast. Det blev återigen ett mindre inköp i Bahnhof:

2020-06-25: 700 st Bahnhof för 29,60 kr/aktie




Jag har därmed 8 150 aktier i detta bolag och ligger i skrivande stund nära 23% plus på detta innehav, vilket inte är illa alls!

Jag är ännu inte fullinvesterad i Bahnhof, men det kommer nog att ta ett tag till dess med tanke på att jag inte tillför nya pengar till aktieportföljen, utan handlar för de utdelningar som kommer in (vilket detta år tyvärr har blivit ovanligt lite).

Jag återkommer till aktieportföljens fördelning och värde i ett kommande inlägg.

2 kommentarer:

  1. " mindre inköp " ? Tänk vad allt är relativt. för mig är ett mindre inköp på en tusenlapp eller två .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det relativt och jag menar inte på något sätt att vara oförskämd och inser att jag är - i detta fall - så lyckligt lottad att jag kan kalla ett inköp för strax under 20 000 kr för "mindre".

      Tack för att du läser och kommenterar.

      Radera