onsdag 21 december 2022

Årets utdelningar

Mitt i allt elände har det trots allt dykt in lite utdelningar i aktieportföljen. Nytt utdelningsrekord, faktiskt. Även om jag - som bekant - inte fokuserar på just utdelning är det inte alldeles otrevligt att se dem dimpa in lite då och då. (Jag försöker ju att inte logga in på depån alltför ofta, så följer inte det där med utdelningar i realtid, utan det blir ibland en trevlig överraskning.)

Hur som helst, utdelningarna för 2022 summerar till 191 506 kr. Inte så illa. En överblick över tid nedan. Detaljer återkommer jag till i årets sammanställning av aktieportföljen.

20 000 kr/månad, dvs 240 000 kr/år vore ju trevligt att uppnå. Det lär inte bli fallet nästa år då portföljinnehavet Castellum bestämt sig för att slopa sin utdelning.

2 kommentarer:

  1. Snygg "utdelningstrappa" som antagligen växer även 2023 oberoende av vad fastighetsbolagen gör. Dippen 2020 hade vi alla men även med en kommande lågkonjunktur så kommer utdelningarna att öka (om man har rätt bolag... :-) )
    Besser

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Besser. Equinor har ju delat ut väldigt bra i år, vilket kanske kan fortsätta med tanke på energipriserna, men jag hoppas ju att dessa ska gå ner något. Vi får se helt enkelt.

      Radera