tisdag 22 december 2015

Portföljerna fulla!


Jaha, så har jag hamnat i den angenäma situationen att alla portföljer är fulla - avsevärt tidigare än ursprungligen planerat. Jag känner mig ganska nöjd med detta och känner att jag har en god riskspridning.

Samtidigt har jag ett jobb och lönen från detta har jag inte för avsikt att spendera fullt ut, så vad göra nu? Satsa på nya/ytterligare aktier i aktieportföljen? Månadsspara i fondportföljen? Satsa på några vilda kort (vilket har kostat mig dyrt förr)?

Kanske är det nu läge att köpa in sig i t ex SSAB som verkligen inte rosats på marknaden den senaste tiden?

Det bästa är nog att sätta upp ett månadssparande i fondportföljen och ägna mer tid åt olika typer av nyttig fysisk aktivitet.

Jag ber att få återkomma till lösningen på detta trevliga problem.

Några tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar