onsdag 13 juli 2016

Första halvåret - inte illa alls!

Det verkar populärt att dela med sig av hur det går med investeringar. Er egen Egons ego medför naturligtvis att jag inte vill vara sämre, så lite senare än flera andra är det dags att summera utvecklingen under första halvan av året även för mig.

För de olika portföljerna har jag snickrat ihop ett jämförelseindex, där jag för "ränta" använt mig av Swedbank Robur Penningmarknadsfond (förslag på "bättre" ränteindex mottages tacksamt).

Sammanfattningsvis har det inte gått så illa:




Fegisportföljen uppvisar ett oväntat stort positivt resultat, vilket förklaras av den fantastiska utvecklingen för det passiva innehavet i Spiltan, vilket beskrivits bl a i inlägget "Spiltan +859%, men...".

Fondportföljen är helt "mekanisk" och går som den går.

Strategin för aktieportföljen har även den beskrivits i separat inlägg och med facit i hand för den första halvan av 2016 har mina val av aktier visat sig vara lyckade, även om jag i skrivande stund ligger ungefär runt nollan på totalen.

Hedgeportföljen är något av en besvikelse så långt, men vi får hoppas på bättre tider och juni var fantastisk för en av de hedgefonder jag äger indirekt.

Innehaven i de olika portföljerna finns listade på innehavssidan. Dock inte till antal eller värde, eftersom jag ännu inte bestämt mig för att gå ut med detta.

1 kommentar:

  1. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera