söndag 21 januari 2018

Index vs. Hedge - hedgefondens starka comeback!

I mitt lilla index vs. hedge experiment ligger numera hedgefonden (Lynx Dynamic) på plus för första gången på 15 månader! Detta tack vare att Lynx Dynamic i skrivande stund visar en uppgång på 7,5% i januari!

På totalen ligger jag 6,2% plus och även om hedgefonden ligger på plus, ligger den fortfarande en bit ifrån indexfonden.

Gapet minskar (klicka för större bild).


Experimentet är ju planerat att hålla på i minst två år och eftersom jag började 2016-05-13 börjar de där två åren närma sig. (Som jag nämnt innan kommer jag med stor sannolikhet att skrapa i botten på likvida medel i depån innan dess, men det beror också en del på tajming vad gäller utdelningar samt om jag handlar aktier i slutet av nästa kvartal eller inte.)

Det börjar bli spännande på upploppet med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar